مدیر كل راه آهن شرق گفت: در حال حاضر جایگاه چهارم تناژ بارگیری در بین 17 اداره كل راه آهن كشور به طبس اختصاص دارد و در زمینه تناژ بارگیری از رشد 40 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال قبل برخورداریم.

طبس- حقانی- خبرنگار یزدفردا: مدیرکل راه آهن شرق  با اشاره به 1000 كیلومتر خطوط ریلی این اداره کل گفت: هشتصد كیلومتر ازخط ریلی این اداره كل مسیر كمربندی قطارهای باری و مسافری می باشد كه برنامه ریزی راه آهن جمهوری اسلامی ایران در سال جهاد اقتصادی برای این اداره كل در زمینه تناژ بار گیری یك میلیون 350 هزار تن بود.

محمد پورفخری افزود: با برنامه ریزی كارشناسانه و ایجاد شش مبداء بارگیری جدید در ایستگاههای طبس، بیشه در، رشتخوار، سنگان، خواف و توسعه سكوی بارگیری سیمان صادراتی در ایستگاه تربت حیدریه جهت افزایش دو برابری صادرات سیمان به كشورهای آسیای میانه و برگزاری جلسات متعدد بازاریابی و بازرگانی با صاحبان معادن، صنایع و كالا در شهرهای مجاور راه آهن شرق توانستیم تناژ بارگیری این اداره كل را به یك میلیون 461 هزار و664 تن برسانیم.

پور فخری اظهار داشت: در حال حاضر جایگاه چهارم تناژ بارگیری را در بین 17 اداره كل راه آهن كشور را داریم.

وی اضافه كرد: با راه اندازی خطوط بارگیری در سه چاهون و بزرگترین مجتمع سنگ آهن شرق ایران در سایت سنگان امیدواریم جایگاه سوم یا دوم تناژ بارگیری راه آهن را كسب كنیم.

مدیر كل راه آهن شرق در ادامه گفت: در اسفندماه سال گذشته 235هزارو 614 تن بار از قبیل بالاست،سنگ آهن و ذغالسنگ توسط 3738 واگن به مقاصد مختلف در شبكه ریلی كشور و تعداد 189 واگن نیز از قبیل سیمان، كلوخه سنگ آهن و شكر نیز از ایستگاههای تربت حیدریه و رشتخوار به مقاصد تركمنستان و تاجیكستان بارگیری شده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا